23 de novembre 2008

Modernitat americana


Edward Hopper - Ground Swell

A principis de mes es va inaugurar aquesta exposició a la Fundació Miró de Barcelona. Totes les obres recollides provenen de la Corcoran de Washington DC i estaran exposades fins el 25 de gener.

La veritat és que l’exposició és força petita, però prou entretinguda. Deixant de banda la meva manca d’interès per Pollock, Rothko i similars, en destacaria els dos quadres centrals. El mar plegat que pinta Edward Hopper dibuixa unes onades totalment irreals i els quaranta-dos nens de George Bellows dibuixats amb traços gruixuts i amb una llum tènue són realment bonics (m’agrada especialment el que salta a l’aigua, el que fuma i el fet que quasi tots vagin despullats). Bé, sí que vaig gaudir un parell de quadres abstractes però segueixen sense cridar-me gaire l’atenció si és que no m’atrauen molt estèticament.


George Bellows - Forty-Two Kids

L’altra part de l’exposició la conformen un seguit de fotografies en blanc i negre sobre la vida nord-americana. Una mica Friedlander si es vol; equips de bàsquet formats per nois negres, gent cascada, escenes de la vida quotidiana i fins i tot alguna foto de personatges negres rellevants per la història del país.

En conclusió, l’exposició no al•lucina però pels dos euros que em van cobrar (preu d’estudiant) va valdre clarament la pena. Tanmateix, és una llàstima que sigui tan breu perquè podríem trobar moltes més obres interessants etiquetables com a “modernitat americana”. Aquí teniu l'enllaç del web de la Fundació Miró.